Vakantie 2011 - Rondreis Noord-Italië

Nog een keer de bergen in

Wat was het warm vannacht! We hebben wel een uur wakker gelegen. Het raam stond al open, dus de koelte kon zo naar binnen komen,maar dat schattige riviertje van overdag was vannacht een woeste stroom. Dus na verloop van tijd het raam maar dichtgedaan en het dekbed uit de overtrek gehaald. We wilden toch wel wat overhebben, want gedurende deze vakantie zijn we menigmaal geprikt door muggen en daar hebben we nu wel genoeg van. Alhoewel de meeste prikken ‘s avonds buiten op het terras worden gegeven. Die beestjes gaan zitten en prikken gelijk. Monsters zijn het.

We hebben vandaag een gratis taxibus naar boven tot de lift genomen. Deze service wordt verzorgd door de kabelbaan.'s Morgens tussen 8.30uur en 12.00uur rijden deze busjes af en aan. Ideaal, je hoeft boven niet te parkeren en bij het hotel behoudt je je plekje mooi. Je moet alleen wel aan het eind van de dag nog naar beneden lopen, terug naar het hotel.

Heerlijk om de bergen in te gaan en er niet over na te hoeven denken wat je allemaal mee moet nemen, omdat het weer wel eens kan omslaan. Het weer is hier zo constant op dit moment, trek een korte broek en shirt aan, neem de camera's en wat water mee, de portemonnee goed gevuld en je bent klaar.

Boven aangekomen hebben we voor het pad gekozen dat naar de stoeltjeslift loopt. Deze lift hebben we genomen over de groene pistes. Erg leuk om de wereld dan eens zo te zien, zomersport. Veel wandelaars , maar ook mountainbikers en parasailers. Iedereen geniet van jong tot oud.

Vandaag zijn we steeds naar beneden gelopen en dat is minder zwaar dan omhoog lopen. Of zijn we nu aan de hoogte gewend?

Vanavond werd erin het hotel een Tiroler menu geserveerd, compleet met muziek. Dat was dus een leuke afsluiting van deze vakantie in Italië. Voor ons speelde overigens een leuk tafereeltje af, want de serveersters waren ook gekleed in Tiroler kledij met diepe decolletés. Dit zette een tweetal oudere Italiaanse heren toe tot het veelvuldig nemen van foto's. De bijbehorende dames stelden dit niet op prijs en dirigeerden de heren naar het dessertbuffet om daar maar foto's te gaan maken.

Morgen weer naar een andere slaapplaats . . .