Vakantie 2011 - Rondreis Noord-Italië

Op weg naar Wolkenstein

Vanmorgen vertrokken uit het hotel met de gedachte dat er nu helemaal geen gasten meer zijn. Het mannetje van de receptie keek wat beteuterd toen wij het gedag zeiden. We hadden het plan opgevat om onderweg naar Wolkenstein (Selva del Gardena) een bezoek te brengen aan de stad van de Liefde, Verona.

Rond half twaalf zijn we aangekomen en hebben de auto in een overdekte parkeergarage geplaatst. De reden hiervoor was dat de temperatuur erg hoog was en we na terugkomst liever in een relatief koele auto konden stappen.

Verona is een stad die ook op de lijst van werelderfgoed staat. Het was inderdaad een mooie stad. Sido had dat al gezegd en dus was het geen verrassing voor ons. Het was deze dag ook een hele warme stad. Toen we bij het centrum aankwamen was het kwik opgelopen boven de veertig graden. Nu we er toch waren, hebben we het amphitheater van binnen bekeken. De voorbereidingen voor de voorstelling van die avond waren in volle gang. Gisteren werd 'Romeo en Juliet' nog opgevoerd. Heel toepasselijk in de stad van deze twee hoofdrolspelers. Op de terugweg naar de auto zagen we het bord dat verwees naar het huis van Juliet. Hier hebben we nog even op het binnenplaatsje gestaan waar Romeo zijn serenade heeft opgevoerd. Het was er jammer genoeg erg druk.

Rond half drie zijn we weer vertrokken in de hoop dat de files waren opgelost ter hoogte van Bolzano. Dit bleek gelukkig het geval, want de voorspellingen van de Italiaanse ANWB voorspelden niet veel goeds. De reis verliep voorspoedig door een prachtig berglandschap.

Bij aankomst duurde het lang voordat er iemand bij de balie kwam. We kregen een kamer toegewezen in het bijgebouw aan de overkant van de straat. Een ruim appartementje met een gedeeld balkom met uitzicht op de bergen. Er zijn zelfs zonnestoelen beschikbaar.

We bevinden ons in een keer in een totaal ander sfeer. Het is hier sportief en gericht op de bergsport. Overal kwamen vanuit de bergen wandelaars naar het dorp. Dit hebben wij lekker gadegeslagen vanaf een terras met voor Robert een Grosses Pilsner en voor Laura een Aperos Spritz.

Het eten in het hotel (half pension) was lekker Duits. Eindelijk geen pizza maar een goed stuk vlees. Helaas was er kaas in verwerkt, maar voor Laura was de kok bereid om een Wiener schnitzel klaar te maken, dus zij heeft ook lekker gegeten.

John & Astrid

ook wij hebben genoten van jullie verslagen en de foto's. Wij wensen jullie nog fijne laatste dagen toe . Ik ben vooral blij dat het eten lekker (duits) was ;-)
groetjes & liefs

John & As

p.s Vlieland is ook erg mooi ;-)

Pa

Robert en Laura,

Weer een boeiend reisverhaal ontvangen. Het was een warme dag, maar ook wel weer een gelukkige dag, dat jullie het geluk hadden dat jullie net het moment konden vastleggen dat Julia het hotel binnen stapte. Dit is een unieke foto, nu Romeo nog.
Veel plezier verder. Pa